Imunita

Dietní čaj s mlékem na hubnutí – jídelníček, výsledky

Čaj pijí lidé po celém světě, existují stovky odrůd (a odstínů) tohoto nápoje – od bílé po černou. Všechny přirozeně obsahují vysoké množství zdraví prospěšných látek zvaných flavonoidy. Předpokládá se, že snižují zánět a pomáhají chránit před srdečními chorobami a cukrovkou. Je ale možné zhubnout, když pijete hodně čaje?

Jak funguje čajová dieta

Denní šálek čaje vám pravděpodobně nepomůže vejít se do úzkých džín, které jste nosili během zlatých let na univerzitě. Některé výzkumy však naznačují, že čaj vám může pomoci zhubnout v kombinaci s rozumnou stravou a cvičením. A mějte na paměti: pokud vyměníte ranní cappuccino nebo latte za šálek čaje s citronem, ukrojíte z denního příjmu téměř 300 kalorií.

Čaje obsahují flavonoidy zvané katechiny, které dokážou zrychlit metabolismus a pomoci tělu rychleji odbourávat tuky. A kofein, který se nachází v mnoha čajích, zvyšuje spotřebu energie, což způsobuje, že tělo spaluje více kalorií. Skvělá kombinace v jednom šálku!

A jakmile ztratíte váhu, čaj vám pomůže udržet úbytek hmotnosti tím, že zabrání zpomalení metabolismu, ke kterému obvykle dochází po jakékoli dietě.

Černý čaj

Je to fermentovaný nápoj, fermentace mu umožňuje chemické změny a často zvyšuje obsah kofeinu. Má silnou, bohatou chuť. Studie na potkanech naznačují, že látky v černém čaji zvané polyfenoly mohou narušovat vstřebávání tuku ve střevech.

Pozor ale na to, co do čaje přidáváte. Mléko může například snížit svou super schopnost blokovat tuk a o cukru, sirupech a medu je vše jasné.

Zelený čaj

Zelený čaj se obvykle nefermentuje, listy se jednoduše spaří a poté ručně rozdrtí.

Je obzvláště bohatý na nejúčinnější typ katechinu zvaný EGCG. Některé studie ukázaly, že lidé, kteří často pili zelený čaj (ale nedrželi speciální dietu), zhubli jen nepatrně – asi 1,3 kg za 3 měsíce.

Abyste získali stejné množství EGCG zjištěné ve studii, museli byste vypít 6-7 šálků běžného zeleného čaje každý den. Buďte však opatrní, pokud plánujete pít zelený čaj příliš mnoho – může poškodit vaše játra.

Čaj ulun

Tento čaj se vyrábí sušením čajových lístků na horkém slunci. Stejně jako zelený čaj je bohatým zdrojem katechinů. V jedné studii více než dvě třetiny lidí s nadváhou, kteří pili čaj oolong každý den po dobu 2 týdnů, zhubly více než kilogram, a to z jedné ze svých nejproblematičtějších oblastí – břicha.

Bílý čaj

Jedná se o nejméně zpracovaný druh čaje a má lehce nasládlou chuť (ideální pro ty, kteří jsou zvyklí přidávat do nápoje pár lžic cukru). Studie ukazují, že bílý čaj urychluje rozpad stávajících tukových buněk a blokuje tvorbu nových. Pravda, takový experiment na lidech ještě nebyl proveden, ale šance tu je.

Ivan Tea

Unikátní rostlina – ohnivá tráva neboli Ivan-čaj, jak se jí také říká – má úžasné množství léčivých vlastností. Při správném louhování (nic složitého – zalít vroucí vodou a počkat 5-7 minut) normalizuje činnost střev a metabolismus, zklidňuje nervový systém, má drenážní účinek, zmírňuje otoky a pomáhá zhubnout. Přísně vzato, uvařená ohnivá tráva není čaj, ale kvetoucí rostlina, která má úplně jinou povahu a například kofein vůbec neobsahuje – takže ji mohou konzumovat i ti, kteří mají kofein kontraindikován.

Přečtěte si více
Ingalipt N: návod k použití, cena a recenze

Zelená čajová strava

Vsadíme se, že myslíte na dietu, kdy celý den pijete čaj a nic jiného. Ale není to tak úplně pravda. Ve skutečnosti „čajová dieta“ znamená, že tento nápoj přidáte do svého dietního plánu, abyste rychleji zhubnuli.

Smyslem stravy zeleného čaje je, že jeho složky pomáhají blokovat vstřebávání tuků, urychlují metabolismus, včetně mechanismů spalování tuků. Na čajové dietě se doporučuje „sedět“ 17 dní, ale i poté můžete pokračovat v pravidelném pití zeleného čaje bez jakýchkoli negativních vedlejších účinků.

Existují pouze 2 pravidla, která nebude pro nikoho těžké dodržet. Jediné, co musíte udělat, je vypít šálek zeleného čaje ráno před jídlem (mimochodem, pomůže vám probudit se), a pak před každým jídlem (alespoň ještě 3x denně). Tajemství je v tom, že po šálku čaje nebudete mít takový hlad a mozek dostane signál o nutnosti přeměny tukových zásob na energii. Kromě toho pomáhá zlepšit trávení.

Dieta neomezuje váš výběr potravin, takže technicky můžete jíst cokoli od zmrzliny a červeného vína po těstoviny a maso. Mějte na paměti, že nejlepších výsledků dosáhnete při kombinaci zdravé stravy s pohybovým režimem a zelený čaj jen doplňuje a umocňuje účinky zdravého životního stylu.

Ivan-čajová dieta

Existuje další zajímavá dieta založená na použití Ivan čaje. Pro dosažení co nejlepšího efektu byste měli dietu držet alespoň 14 dní při zachování rovnováhy ve výživě, nepřejídat se na noc a zásadně omezit sladké. Nelekejte se, faktem je, že Ivan čaj má sám o sobě superschopnost snížit chuť na dezerty, takže tento úkol nebude příliš náročný.

2 lžičky Ivan-čajových lístků zalijte dvěma sklenicemi vroucí vody, počkejte 10 minut, sceďte. Tento odvar je potřeba vypít 20 minut před každým jídlem (lze pít i studený).

K úbytku hmotnosti dojde díky tomu, že ohnivá tráva zlepšuje trávení, působí mírně močopudně, zmírňuje otoky a snižuje chuť k jídlu – všimnete si, jak se za tyto 2 týdny proměníte. A možná nebudete chtít přestat!

Mimochodem, tato dieta má příjemný vedlejší efekt – zvýšenou imunitu!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button