Imunita

Vinná dieta: Pravidla a metody

Dieta lékaře je mezi odborníky na výživu dobře známá. Roger Corder, profesor experimentálních terapií na William Harvey Research Institute v Londýně. Mnoho let se věnoval studiu prospěšných vlastností vína, připravil spoustu článků na toto téma a vyvinul tzv. vinnou dietu.

Roger Corder, MD, je profesorem a vedoucím experimentální terapie na William Harvey Research Institute v Londýně.

Renomovaný specialista na choroby srdce a cév, autor velkého množství publikací o cévních chorobách. Hlavním předmětem jeho výzkumu je endotel. Toto je vnitřní výstelka krevních cév, její stav určuje krevní tlak a nemoci, jako jsou mrtvice, infarkty a angína. Ve svém výzkumu zjistil, jak prospěšné jsou polyfenoly obsažené ve víně a mnoha potravinách pro endotel. To vysvětluje jeho zájem o výživu. Vinná dieta, kterou vyvinul, je na Západě jednou z nejpopulárnějších.

Výhoda ve sklenici

Jaká je její podstata? Kromě zdravých a chutných produktů zahrnuje přírodní suché červené víno. Ženy nemají povoleno více než dvě sklenice po 125 ml denně (celkem 250 ml), u mužů je dávka jeden a půlkrát větší – 3 sklenice (až 400 ml denně). Proč je tak kontroverzní nápoj, jak si mnozí mohou myslet, zařazen do jídelníčku? Je to všechno o prokyanidinech. Roger Corder věří, že tyto složky červeného vína jsou nejprospěšnější. Zkoumal jejich účinky a všímal si, jak ovlivňují cévy, chrání náš mozek a srdce a jak prodlužují mládí. Dr. Corder zkoumal množství vín z pěti kontinentů a dospěl k závěru, že nejvyšší koncentrace prokyanidinů byla nalezena ve vínech vyrobených z hroznů Malbec. Zjistil, že v regionech, kde se taková vína vyrábí, žijí lidé déle, lépe a šťastněji.

Dietu oslaďte

Profesor Corder doporučuje zařadit do jídelníčku „nevinné“ prokyanidiny. V tmavých hroznech a jejich šťávě je ale nehledejte. V semenech jsou totiž obsaženy prokyanidiny, které se do vína dostávají až při kvašení, ve šťávách prakticky chybí. Tyto prospěšné látky ale najdeme i v čokoládě, jablkách, brusinkách, granátových jablkách a některých dalších ovocích, ořeších a koření. Dr. Corder doporučuje zahrnout všechny tyto do vaší stravy. Kakao obsahuje také hodně prokyanidinů, ale nápoj byste měli pít bez cukru.

Jablko a brusinky

Alespoň jedno jablko denně je povinným pravidlem stravy. Brusinky jsou také posvátné; používají se v jakékoli formě. 40-50 g čerstvých nebo mražených bobulí nebo 250 ml šťávy obsahující minimálně 25 % brusinek jsou zdravé jako sklenka vína!

Stejné množství prokyanidinů je v 50 g malin a ve 100 g ostružin, jahod nebo červeného rybízu. Denní norma bobulí, ovoce, zeleniny a zeleniny pro ženy je 500-750 g, pro muže – 750-1000 g Nezapomeňte na vlašské ořechy – 40 g odpovídá sklenici vína. 2-3 g prášku skořice má stejný účinek. Zkuste ho častěji přidávat do jakéhokoli jídla.

Profesor ale také neradí vzdát se vína: obsahuje také resveratrol, který podporuje omlazení organismu a chrání před rakovinou.

  • Müsli (bez cukru) s mlékem a brusinkami
  • Jablko
  • Káva
  • Herkules s libovolnými bobulemi
  • Přírodní jogurt (120 g) s 1 polévkovou lžící. l. slunečnicová semínka
  • Brusinkový džus nebo ovocný nápoj
  • Čočkový, špenátový a feta salát
  • Přírodní jogurt
  • Pomeranč nebo jiné citrusové plody
  • Salát z mrkve a petržele s omáčkou z granátového jablka
  • Libové jehněčí maso s pohankou a smaženou cibulkou
  • Kiwi
  • Losos s přílohou nové vařené brambory ve slupce a zelené fazolky
  • Čaj s brusinkami nebo jinými bobulemi
  • Krevety s hnědou rýží a brokolicí nebo bok choy
  • Tvaroh se skořicí
  • Čaj s ovocem
Přečtěte si více
Recenze Tranexam v časném těhotenství

Co dalšího je důležité pro dietu Dr. Cordera?

Z rostlinných olejů je ideální olivový olej, olej z vlašských ořechů a lněný olej; Ty obsahují mnoho užitečných Omega-3 kyselin. Nezapomeňte si do salátů přidat lžičku některého z těchto olejů.

Ryby byste měli jíst alespoň 3x týdně. Oproti radám sommeliérů, kteří k rybě doporučují bílé víno, ho budete muset spárovat s červeným vínem.

Maso a drůbež by měly být libové.

Svačina mezi hlavními jídly se nedoporučuje. Ale jsou povoleny, pokud hlavním cílem není hubnutí, ale prostě udržení zdraví. Ideální ke svačině: rajčata, paprika, mrkev, celer, ale i jogurty a další mléčné výrobky bez cukru a tvaroh (aktivně do nich přidejte skořici nebo kakao).

Ovocné müsli nebo müsli bez cukru lze použít jako polední svačinu, pokud jste vynechali snídani.

Pít můžete samozřejmě nejen červené víno, ale také čaj, kávu, minerální vodu a mléko. Ale bez cukru je to lepší.

Šťávy jsou povoleny jen v malém množství, protože obsahují hodně lehce stravitelných sacharidů.

Denně můžete zkonzumovat od 1400 do 2000 kcal.

Omezte živočišné tuky.

Chléb je lepší než žitný, nutně z hrubé mouky.

Viz též:

  • Švestky jsou na vyrážky a hrušky na pocení. Jaké další výhody má ovoce? →
  • A pro cholesterol. Jednoduché způsoby, jak vrátit jeho hladinu zpět do normálu →
  • Sladký život. Které dezerty jsou šetrné k pasu? →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button